πανου πολυ
πανου πολυ
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών, το 84% των μαθητών του δημοτικού στην Ευρωπαϊκή Ένωση μαθαίνει τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα, ποσοστό που μεταφράζεται σε περίπου 19 εκατομμύρια μαθητών. Παράλληλα, ένα εκατομμύριο μαθητών, περίπου το 5% του συνόλου, μαθαίνει δύο ή περισσότερες γλώσσες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία (τα πιο πρόσφατα του 2015), η Ελλάδα κατατάσσεται τρίτη μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ στην κατηγορία των μαθητών που μαθαίνουν δύο ή περισσότερες ξένες γλώσσες. Συγκεκριμένα, το 28,9% των μαθητών δημοτικού στην Ελλάδα, μαθαίνει δύο ή περισσότερες ξένες γλώσσες, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στο Λουξεμβούργο που έρχεται πρώτο στην κατάταξη, ανέρχεται στο 83,7% και στην Εσθονία που είναι δεύτερη, στο 30,7%.
Στον αντίποδα, η Πορτογαλία, το Βέλγιο, η Ολλανδία και η Σλοβενία, όπου λιγότεροι από τους μισούς μαθητές μαθαίνουν κάποια ξένη γλώσσα (ποσοστά 35,4%, 36,7%, 42,9% και 49,8% αντίστοιχα). Εξάλλου, αν και η Μεγ. Βρετανία βαίνει προς αποχώρηση από την Ένωση, η αγγλική γλώσσα είναι μακράν η πιο δημοφιλής ξένη γλώσσα για τους μαθητές δημοτικού της ΕΕ, καθώς τη μαθαίνει το 83,5% αυτών (17,5 εκατομμύρια). Η γαλλική γλώσσα έρχεται δεύτερη, με ποσοστό 4,8% (800.000 μαθητές) και ακολουθούν η γερμανική με 3,9% (700.000 μαθητές), η ισπανική με 0,6% (100.000 μαθητές), η ρωσική με 0,3% (54.000 μαθητές) και η ιταλική με 0,2% (33.000 μαθητές).
Αξίζει να επισημανθεί, ότι τα υψηλότερα ποσοστά εκμάθησης γαλλικών καταγράφονται στο Λουξεμβούργο (83,5% των μαθητών), την Ελλάδα (15,8%) και τη Ρουμανία (15,2%).
Σημειωτέον, στην ευρωπαϊκή ήπειρο ομιλούνται περισσότερες από 200 ευρωπαϊκές γλώσσες, (24 από τις οποίες είναι επίσημες γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης), περίπου 60 περιφερειακές/μειονοτικές και πολλές άλλες γλώσσες, τις οποίες «έφεραν» μαζί τους πρόσφυγες και μετανάστες. Υπολογίζεται μάλιστα, ότι εντός των συνόρων της Ένωσης ζουν σήμερα τουλάχιστον 175 εθνότητες.
σκοτεινές γλώσσες θεατρο
ειδησεις στην ηγουμενιτσα
https://qkcpxtey.blogspot.com/2019/05/blog-post_89.html
No comments:
Post a Comment