Όπως αναφέρει στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο προϊστάμενος της Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος, Αθανάσιος Χαλκιάς, Αστυνομικός Υποδιευθυντής, ο κυρίαρχος τρόπος δράσης, που απασχολεί πολύ και τακτικά τις Αρχές είναι ο «man in the middle» (ενδιάμεσος).
Τύπος απάτης 1: «man in the middle»
«Ας υποθέσουμε ότι υπάρχει κάποιος επιχειρηματίας εδώ στην Ελλάδα και συνεργάζεται με επιχειρηματία από το εξωτερικό, κάνοντας εισαγωγές προϊόντων. Κάποιοι απατεώνες καταφέρνουν να παρεισφρήσουν στο δίκτυο των υπολογιστών της ελληνικής εταιρείας και να παρακολουθούν τα μηνύματα του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αφού πλέον οι εταιρείες επικοινωνούν μέσω email», περιγράφει ο κ. Χαλκιάς.
«Κάποια στιγμή, αφού παρακολουθούν, στέλνουν μήνυμα στον επιχειρηματία και αναφέρουν ότι έχει αλλάξει ο τραπεζικός λογαριασμός, στον οποίο καταθέτουν χρήματα για τα εισαγόμενα προϊόντα. Ο επιχειρηματίας συνήθως δεν προλαβαίνει να αντιληφθεί (τι γίνεται), καταθέτει χρήματα και πολύ απλά τα χρήματα χάνονται», εξηγεί.
πανικ ραδιο
πανικ ραδιο
Ο τρόπος για να προστατευτούν οι επιχειρηματίες είναι πάρα πολύ απλός, αναφέρει ο ίδιος. Κάθε φορά που γίνεται οποιαδήποτε διαφοροποίηση στα στοιχεία συναλλαγής, μπορούν να χρησιμοποιούν παραδοσιακούς τρόπους επικοινωνίας, για να εξακριβώσουν αν αυτή ισχύει. «Να επικοινωνούν τηλεφωνικά ή με φαξ με την εταιρεία από την οποία εισάγουν, αμέσως μόλις διαπιστώσουν κάποια αλλαγή και να εξακριβώσουν αν έχει αλλάξει ο λογαριασμός».
Μόνο πέρυσι, με αυτό τον τρόπο δράσης απατεώνων, το χρηματικό ποσό που κινδύνευσε να χαθεί φτάνει τα τρία εκατομμύρια ευρώ και αυτό προκύπτει μόνο από τις μηνύσεις που κατατέθηκαν σε δύο μόνο υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, στην Υποδιεύθυνση Θεσσαλονίκης και στη Διεύθυνση Αθηνών.
Πέρα από τις δικονομικές ενέργειες, τα στελέχη της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος καθοδηγούν τον επιχειρηματία ή τον ιδιώτη που έπεσε θύμα απάτης πώς να κινηθεί περαιτέρω για να προλάβουν τη ζημία.
«Για παράδειγμα, καθοδηγούμε τον επιχειρηματία για το ποιες πρέπει να είναι οι επόμενες ενέργειές του με το τραπεζικό ίδρυμα με το οποίο συνεργάζεται, ύστερα πώς να ελέγξει το υπολογιστικό του δίκτυο, προκειμένου να διαπιστώσει αν υπάρχει κάποιο κακόβουλο λογισμικό και πώς να το εξολοθρεύσει», σημείωσε.
Τύπος απάτης 2: Διαγωνισμοί μέσω social media
Μια δεύτερη διαδεδομένη πρακτική απάτης προς μεμονωμένους χρήστες είναι οι διαγωνισμοί που γίνονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως επισημαίνει ο Αστυνομικός Υποδιευθυντής.
Πώς γίνεται συνήθως η απάτη; Δίνεις τον αριθμό του κινητού σου και αυτομάτως εγγράφεσαι σε υπηρεσία υψηλής χρέωσης.
«Ζητούν τη συμμετοχή σου σε ένα διαγωνισμό, σου λένε πολύ απλά ότι κέρδισες, μπαίνεις σε μία άλλη σελίδα, καθώς σου ζητούν τα προσωπικά σου στοιχεία, όπως κινητό τηλέφωνο και διεύθυνση. Μόλις όμως καταχωρήσεις στην πλατφόρμα το κινητό σου τηλέφωνο, εγγράφεσαι εν αγνοία σου σε συνδρομητική υπηρεσία υψηλής χρέωσης, με αποτέλεσμα την υπέρογκη χρέωση του τηλεφωνικού σου λογαριασμού».
Η παγίδα της αληθοφάνειας
Αυτά τα μηνύματα θέλουν πάρα πολύ μεγάλη προσοχή, γιατί συνήθως χρησιμοποιούν στοιχεία και λογότυπα γνωστών εταιρειών και παρουσιάζονται εξαιρετικά αληθοφανή, υπογραμμίζει ο κ. Χαλκιάς.
«Καλό είναι να μη δίνουμε τον τηλεφωνικό μας αριθμό, εκτός αν είμαστε πολύ σίγουροι. Ας μπούμε στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας ή ακόμη και στην ηλεκτρονική σελίδα της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, καθώς υπάρχει ενημέρωση από το αρχηγείο της ΕΛ. ΑΣ.».
μουσείο γουλανδρή άνδρος
ενοχλητικα τηλεφωνηματα απο wind
https://uqisnmhh.blogspot.com/2019/03/blog-post_98.html
https://rgzjgufr.blogspot.com/2019/03/blog-post_91.html
No comments:
Post a Comment